mercredi 25 avril 2007

Trèfles et girafe - Clovers and giraffe


Un trèfle à quatre feuilles est parti rejoindre une girafe bien loin de l’Afrique, parmi d’autre végétaux de printemps…
A four leafs clover and other spring plants went and met a giraffe, far from Africa…

C’est au Cri de la Girafe,
49, rue des vinaigriers
75010 Paris

7 commentaires:

Anonyme a dit…

Oh! Isn't this sweet and lovely!!

Delphine R2M a dit…

> Tongue in cheek: And it gives luck!

Merisi a dit…

What a romantic story! And I love the juxtaposition of those two elements and colours.
Delphine, this is so interesting, those upside down flowers in the Galerie Sentou shop window. I would love to see a picture of it!
Maybe it's the new rage, just like the Christmas trees which I heard that not only in Vienna, but even in laid-back Washtington DC some people did hang upside this year.
Have a great day!

Debbie Schramer a dit…

i love your blog. your creativity is beautiful. i am an artist, too. hope you'll visit my site and blog. i make beautiful little fairy furniture and houses and i paint, do pretty collages and wonderful photography. hope to hear from you. thank you for sharing such beautiful things!!

Chrixcel a dit…

Ce blog devient international;-) le trèfle (shamrock en anglais je crois...) est ma plante fétiche depuis que j'en ai trouvé 52 à 4 et 5 feuilles un beau jour dans un jardin. Il m'en reste encore d'ailleurs que j'ai fait sécher, je les distribue au gré de mes envies:-) je ne sais pas si ça porte bonheur mais j'aime bien !

Delphine R2M a dit…

> Merisi: I take a picture from the galerie Sentou next time I'm going in this part of Paris, so you can see want I mean...

> Sunflower: Welcome here! and thank you for your comment which shows me the way to your blog!

> Chrixcel : Vous avez vu toutes ces visites du monde entier? je n'en reviens pas! Et ces deux derniers jours c'ets toute la blogosphère estonienne qui est passée par là, bien plus nombreuses visites que les francophones, mais visites muettes;-)
Quant à ces "clover" et "shamrock", je suis bien embêtée, personne ne me corrige quand je fais des erreurs en anglais, et je me demande si les deux mots ne sont pas valables... si quelqu'un sait?
52?!!!! quel oeil!

david santos a dit…

This work is very nice, thank you